یو می هو تراپی ، طب سنتی ، طب سوزنی

سایت مرجع آشنایی با سیستم های درمانی یو می هو ، طب سنتی ایران ، طب سوزنی

یو می هو تراپی ، طب سنتی ، طب سوزنی

سایت مرجع آشنایی با سیستم های درمانی یو می هو ، طب سنتی ایران ، طب سوزنی

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵ ب.ظ

کاربردهای نقاط طب سوزنی معده

کاربردهای نقاط طب سوزنی معده از کتاب جیوانی مترجم: دکتر عباس انصاری

مسیر کانال اصلی:کانال معده از بخش جانبی پره بینی (در LI-20) شروع می شود, در امتداد بینی بالا رفته و به کانال مثانه در BL-1  می پیوندد. سپس وارد لثه های بالایی می شود. کانال مذکور سپس اطراف لب ها انحنا پیدا کرده و با رگ هدایت کننده یا در Ren-24  پیوند می یابد, سپس در امتداد فک پایین حرکت کرده و در جلوی گوش بالا می رود تا به پیشانی برسد. از نقطه ST-5  یک انشعاب به سمت گلو و حفره بالای ترقوه پایین می رود.

سپس از میان دیافراگم عبور کرده و وارد معده و طحال می شود. یک انشعاب از حفره بالای ترقوه, کانال سطحی را تا پایین به سمت پستان  و شکم دنبال می کند تا از  ST-30 عبور کند.شاخه دیگری از معده با نقطه ST-30 اتصال می یابد, سپس از این نقطه کانال سطحی را دنبال می کند تا در امتداد طرف داخلی قسمت فوقانی ساق پا و لبه داخلی تیبیا ( درشت نی ) حرکت کرده و در انگشت دوم پا پایان یابد.. یک انشعاب از ST-42  با کانال طحال اتصال می یابد.مسیر کانال اتصال دهنده :کانال اتصال دهنده در ST-40  شروع می شود و با کانال طحال اتصال می یابد. انشعاب دیگر در امتداد لبه داخلی تیبیا به سمت بالا به سمت ران و شکم تا نوک سر , جایی که با دیگر کانال یانگ همگرا می شود, حرکت می کند. یک انشعاب از گردن جدا شده و به سمت گلو می رود.

عکس بخشهایی از این مقاله :

IMAG0377

IMAG03771

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۱
دکتر کیائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی