یو می هو تراپی ، طب سنتی ، طب سوزنی

سایت مرجع آشنایی با سیستم های درمانی یو می هو ، طب سنتی ایران ، طب سوزنی

یو می هو تراپی ، طب سنتی ، طب سوزنی

سایت مرجع آشنایی با سیستم های درمانی یو می هو ، طب سنتی ایران ، طب سوزنی

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

طب مکمل complementary alternative medicine

طب مکمل از سال ۱۹۷۰ شروع به قوت گرفتن کرد و عملا با آشکار شدن مشکلات طب جدید غربی (عوارض بسیار شدید و شایع داروهای شیمیایی و جراحی‌ها و هزینه‌های سرسام‌آور آنها و رویکرد درمان علامتی بیماری‌ها (نه درمان خود بیماری) و فراموشی پیشگیری و حفظ سلامتی و ...)  زمینه برای رشد روزافزون طب مکمل بیشتر و بیشتر شد.

با کنار رفتن دیدگاه‌های افراطی اولیه (طب جایگزین) و افزایش آگاهی و گرایش مردم و پزشکان و سازمان‌های جهانی، سازمان بهداشت (WHO) در سال ۲۰۰۵، اهتمام به توسعه طب بومی را برای کلیه کشورهای تابعه لازم الاجراء نموده و کشورهای عضو را ملزم نمود تا با ایجاد دانشکده‌های مرتبط (پزشکی، داروسازی و ...) طب سنتی خودشان را علمی و عملی و بروز بنمایند.

پس از آن در کشور عزیزمان ایران هم طب سنتی ایران (TIM) مورد آشتی مجدد دانشگاه‌ها و دولت قرار گرفت و علمی که قرون متمادی مادر پزشکی جهان بود و سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفته بود، دوباره در دانشگاه‌های ایران زمین صاحب کرسی و کلاس شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۴
دکتر کیائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی