یو می هو تراپی ، طب سنتی ، طب سوزنی

سایت مرجع آشنایی با سیستم های درمانی یو می هو ، طب سنتی ایران ، طب سوزنی

یو می هو تراپی ، طب سنتی ، طب سوزنی

سایت مرجع آشنایی با سیستم های درمانی یو می هو ، طب سنتی ایران ، طب سوزنی

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷ ق.ظ

درد جلو زانو

درد جلو زانو یک مسئله متداول است که افراد اهل  ورزش را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال این مسئله مختص به این گروه نیست، زیرا این مشکل در کسانی که فعالیت کمتری دارند نیز دیده می شود. از این رو ورزش تنها بخشی از علت زانو درد می باشد. در این جا آنچه را که اتفاق می افتد و چرا این مسئله تبدیل به یک مشکل مداوم شده است را بررسی می کنیم زیرا که واقعاً روی زندگی روزمره و ورزش تاثیرگذار است.

درد جلو زانو در ورزش
به عنوان یک آسیب ورزشی معمولاً آسیبی آشکار یا بیشتر اوقات به تدریج اتفاق می افتد. این آسیب (AKP) درد جلو زانو اغلب به دلیل ضربه مستقیم به کپسول زانو یا بافت جلوی زانو، سقوط بر روی زمین سخت و یا پیچ خوردن زانو می باشد. این مکانیسم باعث التهاب و درد می شود.


 

 

به عنوان بخشی از فرایند درمان با محافظت، استراحت و یا کمپرس سرد درمان می شود. مدیریت خوب درمان و بهبود بعدی مناسب در واقع توانبخشی برگشت به سطح فعالیت عادی را منجر می شود.
شروع پنهانی و تدریجی درد جلو زانو یک امر عادی است. نقطه شروع مبهم، افزایش تدریجی علائم و کاهش در توانایی، داستان تکراری این بیماران است. گاهی اوقات یک دوره است که در آن درد بهبود می یابد و ورزش دوباره آغاز می شود این چرخه می تواند تکراری، محدودکننده و بسیار خسته کننده باشد. افرادی که در این الگو ها قرار می گیرند را معاینه کرده و به دنبال دلایل اساسی به منظور شروع یک برنامه موثر درمان و توانبخشی خواهیم بود. نمونه هایی از شرایط عبارتند از:
سندرم ITB یا زانوی دونده، نرمی غضروف، بورسیت و زانوی افرادی که در ورزش پرش دارند.

آنچه که ما معمولاً می یابیم این است که مکانیزم های مختلف موثر در درد، کنترل تغییر حرکت (که به طور کامل با تلاش های اولیۀ بهبود ترمیم نشده است)، عدم اعتماد به نفس در استفاده از زانو و حس تغییر در زانو متفاوت می باشند. همه این عوامل با هم اساس مشکلات شکست در بازگشت به ورزش را ایجاب می کنند. با استفاده از تست ساده می توانیم شناسایی کنیم که کدام یک از این عوامل مربوطه همراه با دیگر عوامل می تواند درد و اختلال عملکرد را تحت تاثیر قرار دهد. علم عصب شناسی درد، به سرعت در طول ۵ تا ۱۰ پیشرفت کرده و ما در حال حاضر درمان های جدیدتری داریم که تغییرات در سیستم عصبی و سایر سیستم های بدن را مورد بررسی قرار می دهند.
به طور خلاصه، درد جلو زانو در ورزش معمولاً با آسیب آنی یا به تدریج با آسیب به بافت شروع می شود. متأسفانه این امر می تواند دوام داشته باشد حتی اگر بافت زخم التیام یابد، که منجر به تغییر حرکت، اختلال زانو و محدودیت می شود. بررسی این مشکل و دیگر مشکلات مزمن مشابه با استفاده از علم عصب شناسی درد به ما اجازه می دهد تا از زاویه های مختلف به نتایج مفیدی برسیم.


 
 
 

درد جلو زانو در زندگی روز مره
درد جلو زانو در کسانی که به طور منظم ورزش نمی کنند نیز دیده می شود و معمولاً این آسیب با شروع تدریجی در طول زمان رخ می دهد. شروع تدریجی آسیب اغلب بیشتر مشکل ساز است چون بدون هیچ دلیلی اتفاق می افتد، که می تواند خسته کننده باشد و فعالیت ها را محدود کند. آسیب تدریجی در واقع با فروپاشی تدریجی بافت شروع می شود که باعث التهاب و درد در زانو و یا جاهای دیگر پا می شود.
فروپاشی تدریجی به خاطر عدم تعادل بین گردش طبیعی بافت رخ می دهد. هنگامی که بازسازی بافت انجام می گیرد، فشارهای مکرر به خاطر روش های آموزشی ضعیف، دوره های استراحت ناکافی، تمرین بیش از حد و سلامت بیمار باعث تحریک بیشتر می شوند.
ظهور درد و التهاب در زانو همچنین می تواند نشانۀ از یک مشکل در پشت باشد. تحریک عصب در نزدیکی ستون فقرات می تواند باعث درد در زانو شود. همچنان می تواند به وجود التهاب نوروژنیک بازگردد که یک فرآیند التهابی است که با انتشار مواد شیمیایی از خود اعصاب برای مقابله با بافت های آسیب دیده بوجود می آید.
واضح است که شناسایی مکانیسم (های) موثر مهم اند به طوری که بتوان بر اساس آنها بهترین برنامه درمان را تجویز کرد. هنگامی که التهاب در سیستم عصبی وجود دارد، فرایند تشخیص طولانی تر است و درک این مطلب مهم است زیرا که انتظارات واقع بینانه می تواند با توجه به میزان زمان موجود در توانبخشی موثر باشد.
در کنار مکانیسم ها باید به فاکتورهای شیوه زندگی که التهاب را تحت تاثیر قرار می دهند، توجه داشته باشیم. برای مثال، فعالیت کم تحرک، رژیم غذایی نامناسب، استرس و خستگی نمونه هایی از این فاکتور ها هستند. البته با اینکه التهاب اولیه وجود دارد که درد آور است اما پاسخ بدن به این التهاب برای محافظت نیز اتفاق می افتد. این فرایند خود می تواند یک منبع ناراحتی، درد، تغییر در درک باشد، که برای راه حل موفقیت آمیز باید به آن توجه کرد.
به طور خلاصه، درد جلو  زانو یک مشکل شایع است که در ورزشکار و غیر ورزشکار دیده می شود و علل و عوامل متفاوتی دارد که اغلب شامل فاکتور های شیوه زندگی می شود. ما به دنبال تغییرات در سیستم بدن هستیم که به "حفاظت" کمک می کنند. این امر مستلزم تکنیکی است که فراتر از بافت ها، مانند سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن برود. استفاده از علم عصب شناسی مدرن در طراحی برنامه های درمان و توانبخشی به عنوان بخشی از فلسفه ما در مراقبت از خود برای ارائۀ بهترین تمرینات بسیار اساسی است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۴
دکتر کیائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی